Palantir
oddělovač

Vidoucí 2011: příspěvky

Literatura > Vidoucí | 13. 09. 2011 20:18:13 | autor: Harv

Do ročníku 2011 literární soutěže Vidoucí bylo přijato 65 příspěvků od 47 autorů. V následujících týdnech a měsících bude probíhat první, vyřazovací kolo. Poté vám představíme povídky, které se utkají o vítězství.

Od zpracování příspěvků do 30. 11. 2011 bude probíhat první kolo. Každá povídka bude přečtena minimálním počtem Nezdolných porotců v prvním sledu, a budou-li pochybnosti o osudu povídky v soutěži, dostanou práci k přečtení ještě další porotci. Doufáme, že letošní druhé kolo bude co do kvality povídek ještě lepší než loňské.

Hodnocení prvního kola bude stejné jako loni. Škála je opět Rozhodně ano/Ano/Ne/Nevidoucí (anticena), přičemž udělení hodnocení Rozhodně ano bude muset být porotcem obhájeno a schváleno koordinátorem. Postoupí zatím blíže nespecifikovaný počet povídek, které dostanou co možná nejlepší hodnocení. Kritériem postupu bude překročení dané hranice průměru hodnocení povídky od porotců.

Počet povídek klesá, opačný trend lze vypozorovat na druhé straně barikády. Šik "Nezdolných" porotců čítá na začátku hodnocení 34 a jsou jisté náznaky, že by toto číslo ještě mohlo trochu narůst. Tito nezdolní jsou rozděleni do 14 bojových družstev, což letošním autorům zaručuje, že jejich práce bude napadena minimálně 14 názory.

Statistická data

Chceme se s vámi podělit o pár zajímavých dat, které jsme o letošním ročníku nasbírali.

Z loňských autorů si účast v soutěži zopakovalo 16 lidí, dalších 8 autorů se Vidoucích zúčastnilo už někdy předtím, úplných nováčků máme letos 23.

Možnost zaslat 3 povídky využilo 5 autorů, 2 povídky zaslalo 8 autorů a většina, 34 autorů, poslala jednu povídku. Letos nemáme žádné autorské dvojice.

Co se týče národnostního rozdělení, 43 autorů zaslalo 61 povídek v češtině, od 4 autorů přišly 4 povídky ve slovenštině.

Pohlavně se Vidoucí projevuje takto: autorek 28 s 43 příspěvky, autorů 19 s 22 pracemi.

Nejvyzrálejší soutěžící, u kterého známe věk, pamatuje rok 1962, nejmladší ještě pamatuje konec tisíciletí - 1999. Průměrný rok narození je 1983 a medián (střední hodnota) věku je v roce 1985.

Povídky mají průměrnou délku 23636,8 znaků. Nejkratší povídka se snaží zaujmout délkou 3666 znaků, na druhé straně atakuje horní hranici povídka s 53983 znaky.

Jak docházely příspěvky

Příspěvky začaly přicházet už 22. dubna. Nicméně to byly ojedinělé případy. Poslední den přišlo 17 povídek, což je o polovinu méně než loni.

Žánry povídek

Autoři využili, čti byli donuceni, zařadit svou povídku do jednoho či více žánrů. Základními žárny autoři označili 31 povídek jako fantasy, 23 scifi a 13 je hororového žánru.

V tomto grafu najdete údaje o žánrech - a kolik povídek má u sebe ten který žánr přiřazený.

Vidoucí 2011: Žánry povídek dle autorů

Aktualizovaná data

Následující graf říká, kolik povídek už dostalo alespoň jednou RA/Ano/Ne/Nevidoucí.
Vidoucí 2011: Povídky, které již dostaly hodnocení

Každá povídka má už minimálně jedno hodnocení od porotce.

    Konkrétní počet hotových hodnocení k povídce:
  • 5 hodnocení má 1 povídka
  • 6 hodnocení má 1 povídka
  • 7 hodnocení má 10 povídek
  • 8 hodnocení má 11 povídek
  • 9 hodnocení má 16 povídek
  • 10 hodnocení má 16 povídek
  • 11 hodnocení má 6 povídek
  • 12 hodnocení má 4 povídky

Celkově bylo uděleno 8krát Rozhodně Ano, 106krát Ano a 438krát Ne a 35krát Nevidoucí. Nezdolní porotci zatím stihli ohodnotit 54,55 procent celého plánovaného rozsahu hodnocení.

Stav k 7. 11. 22:34



Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 3677959

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
squire - 2012-02-01 22:43:56

Ty se máš za konstruktivní kritiku. Já schytala něco ještě lepšího. Slovní hodnocení asi na padesát řádek, kde si porotce dal práci s vypsáním konkrétních vět z mé povídky a následně mi napsal, jak by vypadaly líp. Nemít tak dlouhou povídku v originále, tak ji porotce málem trumfnul. Tohle už není slovní hodnocení, to už není ani konstruktivní kritika, to je prostě etwas. Občas by někteří porotci měli přestat zavčasu porotcovat a raději začít soutěžit, protože jim evidentně chybí tvůrčí psaní.

After - 2012-02-01 22:50:27

Ano, něco podobného jsem měl taky v jednom komentáři, ale naštěstí to není tak dlouhé (já jsem sám o sobě dost ukecaný autor). Je pravda, že opět byla řádka porotců nadšeně pro, druhá byla razantně proti. Ale třeba výtky typu: proč to není víc fantasy? Inu - protože je to sci-fi ;-) to mi asi příliš nepomůže. Nicméně když jsem si udělal výpisky, tak jsem zjistil, že bych už neměl psát vůbec, protože každému se na tom nelíbilo něco jiného a dohromady to dalo celek (tedy povídku) :-D

idle - 2012-02-01 23:09:33

Já si na své komentáře vcelku nemůžu stěžovat, i když všechny námitky současně splnit nepůjdou. Každopádně převažují ty konstruktivní, a ten nejdelší je sice Ne, ale s docela pozitivním vyzněním a to pak má člověk opravdu chuť se podle těch připomínek zařídit.

After - 2012-02-02 15:00:24

Já si taky nestěžuju. Jsem rád, že si dal někdo vůbec tu práci. Ale tak nějak mě mrzí, že si myslím, že by se k tomu dalo říct víc. Třeba jeden porotce si dal právě taky práci, že mi vypsal přesně věci, co se mu tam nelíbí - tohle je třeba nejlepší případ, který ti něco dá, protože víš konkrétně, co je špatně. Zas na druhou stranu viz. proč to není víc fantasy...
Ale po bitvě je každý generál :-D (čti Vidoucí)

autor druhokolové povídky - 2012-02-01 17:59:54

Dotaz na porotce, který odeslal mimo jiné následující slovní hodnocení: Proč byly iniciály na čepici A. M., když ten jeho idol se jmenoval Tony?

To jste měl jen slabou chvilku nebo vám to fakt mám vysvětlit?


After - 2012-02-02 13:32:17

Tohle mě pobavilo teda víc než hlášky porotců. Z tohohle budu mít natažené břišní svaly ještě dlouho XD

Silblade - 2012-02-01 18:33:42

Díky za hodnocení, očekával jsem mnohem horší hodnocení. Takový, po kterém bych několik dnů ani nevylezl z bytu.:D Mám jen pár menších poznámek, povídka \"Duše jako drahokam\" (ta s tou čínskou tématikou ;)).
1) Chvaty v povídce mám vyzkoušené.:)
2) Zdánlivě nesourodé chování chengů (v přítomnosti mistra uctivé, bez jeho přítomnosti skoro bez zábran) je časté i v reálu (a nejen v bojových uměních). Znáte to, v přítomnosti autority se člověk chová úplně jinak.:) Velmi pěkně je to vidět v jakémkoliv čínském kung-fu filmu, zvláště vztah mistr-žák a vztah žák-žák.
3) Povídka je \"vytrhnutá\" z většího celku, proto ten otevřený konec.
4) A ke konci malá zajímavost: finální boj nekromanta a dvou chengů jsem sesynchronizoval s touto hudbou http://www.youtube.com/watch?v=a3pnhufQyMg , která mi pomáhala v psaní souboje (pro někoho až moc zdlouhavého). S poslechem této hudby dostane souboj celkem nový rozměr.:) Začíná to od slov \"Mistře?! vyjekl Qi-Fen plačtivě\".
5) Glory to kung-fu masters! :D

Silblade - 2012-02-01 18:35:59

Díky za hodnocení, očekával jsem mnohem horší hodnocení. Takový, po kterém bych několik dnů ani nevylezl z bytu.:D Mám jen pár menších poznámek, povídka \"Duše jako drahokam\" (ta s tou čínskou tématikou ;)).
1) Chvaty v povídce mám vyzkoušené.:)
2) Zdánlivě nesourodé chování chengů (v přítomnosti mistra uctivé, bez jeho přítomnosti skoro bez zábran) je časté i v reálu (a nejen v bojových uměních). Znáte to, v přítomnosti autority se člověk chová úplně jinak.:) Velmi pěkně je to vidět v jakémkoliv čínském kung-fu filmu, zvláště vztah mistr-žák a vztah žák-žák.
3) Povídka je \"vytrhnutá\" z většího celku, proto ten otevřený konec.
4) A ke konci malá zajímavost: finální boj nekromanta a dvou chengů jsem sesynchronizoval s touto hudbou http://www.youtube.com/watch?v=a3pnhufQyMg , která mi pomáhala v psaní souboje (pro někoho až moc zdlouhavého). S poslechem této hudby dostane souboj celkem nový rozměr.:) Začíná to od slov \"Mistře?! vyjekl Qi-Fen plačtivě\".
5) Glory to kung-fu masters! :D

Eri - 2012-02-06 12:05:28

Hmm, takže jsem měla pravdu, když jsem do hodnoceni psala že mí přijde cely souboj uvěřitelný a realny:)

1/47 - 2012-02-01 22:26:31

No páni, co to oko mé nevidí?
Hodnocení se dostavilo.
Celkem potěšilo. Nějaká ta konstruktivní kritika se docela hodila, něčeho si člověk ani není vědom a ani jeho bety to třeba neví. Upozornilo mě to na pár věcí, takže to bylo fajn.
Jináč... já vím, že jsem tu anonymní, ale stejně se nechci hlásit k povídce, že, dokud neskončí druhé kolo, takže počkám... dokud neskončí druhé kolo.
Ale nevyvěšení druhokolových povídek mě docela zklamalo.
To nebudou vyvěšeny nikdy?

1/47 - 2012-02-01 22:46:57

Ještě mám dotaz na (libovolného) porotce:
vědí porotci, jaké hodnocení poslali postupující povídce jiní porotci? Pokud ne, tak by šlo ventilovat aspoň něco... ;) Páč mě to docela překvapilo... :) Ještě nějaká trojtečka... a smajlík :p

Láma láma...

saschia - 2012-02-01 23:25:36

v principe si vieme pozriet cudzie hodnotenia, ale vzdy az po skonceni hodnotenia v danom kole. Ja som napriklad vzdy zvedava co si mysleli ostatni o mojich favoritoch, a tak si to kuknem hned ako sa da.

1/47 - 2012-02-02 15:54:26

Tak já pomlčím a budu tu vykřikovat až po druhém kole.
Ale hodnocení bylo zajímavé a (skoro) se vším souhlasím. I s Ne.

Zombie vám vyžere mozeeeek!
Konečně mi zase padla.

ThomasV - 2012-02-02 08:39:32

Milí s hodnocením nespokojení spoluúčastníci, rád bych se Vás zeptal na jednu věc: Až někdy, dá-li bůh a vydavatel, vydáte někde knihu, budete stát u každého čtenáře, který bude vaši knihu kritizovat, protože se mu tam něco nelíbí, nebo něco nepochopil? Budete vždy stát za jeho zády a vysvětlovat mu, jak je blbej, že to je všechno přece úplně jinak? Možná, se Vám zdá některá kritika nepřiměřená, nebo nefér, ale je to názor jednoho čtenáře, který to po Vás četl. Pokud čtenář něco nepochopil, je to Vaše vina. Pokud se mu něco nelíbí, opět Vaše vina. Vy píšete povídku a máte ji napsat tak, aby se líbila většině, ne, jen zasvěcené skupině, které jste museli dopředu vysvětlit všechny nuance. Takže si laskavě odpusťte ospravedlňování Vašeho dílka proti názorům čtenářů. Každý, čtenář Vaší povídky napsal názor, jaký na něj povídka udělala, pokud Vám přijde nespravedlivý, spíše byste se měli zamyslet, kde jste udělali chybu, protože to, jak zapůsobí, je vždy čistě na Vás.
No a jinak také děkuji za hodnocení, já jsem s ním zcela spokojen :-)

Daletth - 2012-02-02 17:10:20

To, že autor své dílko obhajuje, je věc zcela běžná a normální, proto nemá smysl se nad tím pozastavovat nebo rozčilovat. Já zatím v soutěžích nebo workshopech zažila velice málo autorů, kteří by tyto tendence neměli (koneckonců je to lidské). Ono to, že o tom diskutujeme má i jinou funkci, než všem vysvětlit, že jsou úplně blbí, když nepochopili naše veledílo - sami si pak často uvědomíme, že to, co jsme právě řekli/napsali je kravina - toto obhajování (kromě toho, že spoustu lidí otravuje) autorům i pomáhá, aby si uvědomili nebo přiznali ty chyby... Tak nám ho neber - až vydáme knihu, už to nebudeme moc dělat... :-D

A přiznávám, že ne zcela souhlasím s tím, že když někdo povídku nepochopí je to autorova vina. Jo, je to jeho vina, pokud ji z deseti lidí pochopí jeden, ale není to tak úplně jeho vina, pokud ji naopak z oněch deseti čtenářů pouze jeden nepochopí...

After - 2012-02-02 18:31:45

Tak nějak s Daletth souhlasím, za prvé to tady trochu žije, za druhé i porotce se může mýlit (ano, možné je všechno XD) nebo může nepochopit něco, co ostatním přijde normální (Tonda a iniciály mě opravdu dostaly - to už podle mně není nějaké bránění každé blbosti za každou cenu). Jiná věc je, když je člověk podroben konstruktivní kritice a je ochoten si chyby přiznat. Např. mi bylo vyčítáno, že jsem moc ukecaný - ano, souhlasím, jsem ukecaný autor, do příště vím, že nemám být ukecaný - něco jsem si z toho odnesl. Ale pak jsou věci a požadavky, kterým třeba nelze vyhovět( polovina porotců vám napíše že povídka je naprosto strašná, druhá z ní nadšeně jásá = nejde uspokojit všechny). Myslím si, že člověk i tím, že to probere, tak si uvědomí, co je z té kritiky přínos, popř. se podívá, jak jsou na tom ostatní (třeba stejně blbě nebo hůř). Spíš než dokazování toho, že jsou všichni blbí mi připadá, že my sami si nějak potřebujeme dokázat, že zas až tak úplně beznadějně blbí nejsme. ;-)

idle - 2012-02-02 18:44:39

Plus bych doplnila, že těmi námitkami k námitkám a obhajobami vlastně pokračujeme v určitém dialogu, který nám může pomoct líp vyjasnit, co je špatně a kde ten přenos informace od autora ke čtenáři vázne (a někdy stačí třeba jedno slovo navíc, aby byli spokojení oba).

Jo, já vím, že jsem lama.

slabá žena - 2012-02-02 19:53:27

Jak kdybys mi to psal z pusy. Samozřejmě uznám, že jsem jen slabá žena a když mi někdo napíše, že píšu strašně, první mou reakcí je \"no hlavně že ty jsi to sežral, náno!\" a až potom teprve se klepnu do čela a jdu se zodpovědně podívat, proč píšu strašně. A pokud je porotce jenom trochu konkrétní a věcný, schopen ukázat mi chybu a ne jen se za ni posmívat, potom na sobě ráda zapracuji.

Mně místo ukecanosti vyčítají vizualitu. Musím uznat, že mají pravdu. Asi bych si měla zaplatit nějaký creative writing workshop, kde bych se naučila, jak psát tak, aby to nevypadalo jako POPIS. Žádný z porotců mi bohužel nenapověděl, jak to psát tak, aby to nebylo vizuální; obávám se, že to prostě zůstane mým autorským stylem...

anonymouse mouse - 2012-02-02 15:51:41

Vzkaz pro porotce, který se domnívá, že žák chabých gramatických schopností nemůže mít ve škole dobré známky:
Obávám se, že skutečnost je právě taková. Odhaduji, že jste ze školy již delší dobu venku, ve školství nepracujete a nemáte dítě školou povinné, takže o tristním současném stavu mnoho nevíte. Výtvory, které dokáží spáchat šestnáctileté jedničkářky, vám nepřeji číst.

Vzkaz pro porotce, který by povídku a jim podobné rád četl v povídkové sbírce: Pan Martin už má na kontě další případ a momentálně se píše třetí. Takže bacha na svá vyslovená přání, mohou se splnit.



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.