Palantir
oddělovač

Vidoucí 2009: příspěvky

Literatura > Vidoucí | 01. 05. 2009 00:00:01 | autor: Harv

Do ročníku 2009 literární soutěže Vidoucí bylo přijato 123 příspěvků od 88 autorů. V následujících týdnech a měsících bude probíhat vyřazovací kolo. Poté budou veřejnosti představeny povídky, které se utkají o vaší přízeň. V následujícím článku budou k nalezení všelijaké informace o soutěži.

Vyřazovací kolo

Od zpracování příspěvků do 31. 7. bude probíhat první, vyřazovací kolo. Každá povídka bude přečtena 7krát. Nezdolnými porotci v prvním sledu, a budou-li pochybnosti o osudu povídky v soutěži, dostanou práci k přečtení ještě další porotci. Letos budeme ještě daleko přísnější a mechanismem druhého čtení bychom chtěli zamezit tomu, aby postoupily povídky, které nesplňují vysoká kritéria kvality, jež jsou vyžadována od povídek druhého kola, a prošly jen proto, že měly měkké porotce. Na druhou stranu tím také eliminujeme možnost, že by jeden porotce vyřadil nějakou kontroverzní, ale kvalitní povídku, protože by se mu nelíbila. Hodnocení prvního kola bude stejné jako loňské. Škála je opět Rozhodně ano/Ano/Ne/Nevidoucí (anticena). Přičemž udělení hodnocení Rozhodně ano bude muset být porotcem obhájeno a schváleno koordinátorem. Postoupí zatím blíže nespecifikovaný počet povídek, které dostanou co možná nejlepší hodnocení. Kritériem postupu bude překročení dané hranice průměru hodnocení povídky od porotců. Takže autoři se nemusí bát, protože stejně postoupí ti nejlepší.

Statistická data

Ačkoliv počet autorů a povídek je velice malý na solidní statistiku, dovolují nám následující data velice dobře zachytit obraz soutěže a nastavit zrcadlo autorům i pořadatelům.

Žánry

Rozšíření propozic přináší, co se týče statistik, možnost sledovat rozložení žánrů povídek zaslaných do soutěže. Důležité je dodat, že jde o zařazení samotných autorů. Čtenáři a porotci mohou mít a pravděpodobně budou mít zcela jiný názor. Následující graf nám ukazuje rozložení povídek zařazených do hlavních žánrů fantastiky, tedy SF, F a H.

Doufám, že předchozí obrázek na autory zapůsobí tím správným dojmem. Téměř 75% autorů nám poslalo fantasy.

Příspěvky, jak je přinesl čas

Poslední den přišlo 39 příspěvků.

Příspěvky od autorů

8 autorů využilo možnosti poslat nám tři povídky, 20 autorů se rozhodlo poslat 2 povídky a 60 autorů nám zaslalo po jednom příspěvku. Pokud jste si náhodou všimli, že počet jaksi nesedí, tak je to tím, že se účastní jedna autorská dvojice, kde jeden z autorů přispěl i samostatně.

Délka povídek

Ten, kdo by si chtěl přečíst celý ročník soutěže, by se musel vypořádat se 2 698 119 znaky včetně mezer.

Autoři

  • Loňští účastníci: 24 loňských autorů se účastní opětovně
  • Pohlaví: do soutěže napsalo 51 mužů a 37 žen
  • Národy: Příšlo 112 povídek v českém jazyce a 11 povídek ve slovenském jazyce. Mezi autory by se našlo 79 Čechů a 9 Slováků.
  • Věk: Následují graf znázorňuje dostupná data o věku účastníků. Od plných 52 autorů tato data nemáme, takže těžko si lze udělat kompletní obrázek o věkovém složení soutěže. Ale i tak lze s potěšením konstatovat, že nám nepíše jen omladina.

Kuriozity

  • V soutěži je letos celkem 6 povídek, které mají v názvu slovo smrt. Slovo smrt je obsaženo v 17 pracích. Zato slovo vlkodlak se vyskytuje jen ve 3 povídkách a upír se nevyskytuje vůbec.
  • Soutěže se účastní všichni loňští nominovaní.
  • Autorský klan Červenků udeřil v míře nevídané. Do soutěže nám napsali Michal, Pavel, Jan a Radim a v porotě sedí opět Adélka Červenková.

Nezdolní porotci

Mobilizace Nezdolných porotců začala včas, a tak je letos připraveno 30 porotců přečíst v prvním sledu sumu 571 až 945 povídek. Konkrétně to jsou: Flad, Fred, BlueBlueSky, Tilio, Chalda, VeHaLi, Natalia Martínková, Adelhaida, Mivka, Eri, Saschia, Alexis, Misery, Harv, Aquila, Aldy H. Watson, Ellie, Ethain, Mirelaridon, Cellindra, Zvěmi, Hintzu, Majls, Elho_cid, Jarník, Janka, Ithil, Merlin, Anežka, Garret.

Preference žánrů

V rámci přípravy bylo zjišťováno, které žánry porotcům nejvíce vyhovují. Tyto preference budou zohledňovány při přidělování povídek prvního kola. Nezdolní mohli uvést, jestli daný žánr preferují, nemají k němu vyhrazený názor, nebo nepreferují. Výsledky ale můžou být zajímavé i pro autory, kteří jiště spřádají plány pro další ročník soutěže Vidoucí, takže souhrn výsledků uveřejňujeme.

Sto procent v tomto grafu by znamenalo, že všichni porotci tento žánr označí za jimi preferovaný. Padesát procent odpovídá tomu, že v průměru k tomuto žánru porotci nemají vyhraněný názor. Nula by pak znamenala, že žánr je u všech porotců neoblíbený.

Průzkum ukázal, že mezi porotci je nejoblíbenějším žánrem sci-fi a na druhé straně spektra se ocitá horor. Žebříček oblíbených subžánrů je následující:
  1. městská fantasy/urban fantasy (76,79 %)
  2. postapokalyptická/postkatastrofická SF (75 %)
  3. soft SF (73,21 %), science fantasy (73,21 %)
Žebříček nejméně oblíbených subžánrů je pak následující:
  1. fanfikce (32,14 %)
  2. dračákovina (33,93 %)
  3. fantastická romance (35,71 %)

Ohlasy z první linie

Toto jsou neoficiální ohlasy porotců. Nemají nic společného s hodnocením, které budou zasílány autorům. Jsou to jen povzdechy, obavy a (erotické) tužby porotců.
  • Ellie: Moje várka se hemží názvy připomínajícími kapitoly detektivního románu pro mládež od Heleny Šmahelové, když měla zrovna depresi.
  • Adelhaida: Mám skoro chuť svoji první přečtenou povídku nominovat na Nevidoucího, ale přijdou asi horší věci:-/
  • Elho_cid: Ty blázne, letos jsem buď hodně měkkej porotce, nebo máme lepší povídky než obvykle.
  • Tilio: Mam precteno dvacet kusu z te sve proklete varky a normalne uz mam jedno "ano"! A nekolik "mozna"... Bud jsem extremne zmekla, nebo je to vsechno nakumulovano na ***** abecedy, nebo to ma vsechno Flad, Fred a Misery, nebo je to fakt lepsi! Posledni moznost je neuverielna.
  • Tilio: Jinymi slovy, lidi, loni byli Nevidouci uplne nejvic nabita soutez. Letos to bude stat za starou backoru. :o)
  • Hintzu: Milí vidoucí, mám na vás otázku, na kterou potřebuji odpověď co nejdřív - je u nás sehnatelná nějaká kniha o tom jak psát (v češtině)? A stojí nějaká za to?
  • Ellie: ...chudáci autoři žánru Meč a mafie, a ubohé pubertální dívky a jejich sny.
  • Misery: tyjotyjotyjo....lidi ale vite co? ja kvuli vidoucim ted neudelam zkousky! vlastne me pekne stvete :D
  • Tilio: Jsem to vodevrela, vykouklo na me 45 povidek... Pane boze, to je pomsta za vsechno! Clovek to mysli dobre, chce ulehcit hodnemu a tezce zkousenemu koordinatorovi, a ted to ma... A jeste se mi smejou. Mate me na svedomi.
  • BlueBlueSky: Jo a mám dojem, že když jsem v tom dotazníku napsala, jaké žánr bytostně nesnáším, tak jsem v prvním kole dostala právě to. Ze šesti přečtených mám čtyři nepříliš povedené (jednu přímo příšernou) fantasy povídky s četnými úvahami o smrti a dalšími filozofickými bláboly, kde se nic neděje, jenom všichni umřou. Kdybych to věděla, tak jsem vyplnila, že nesnáším vtipné sci-fi s dobrou pointou. :-)
  • BlueBlueSky: teda já jsem si z toho před dvěma hodinama dělala legraci, ale teď už mám za sebou v kuse 11 fantasy povídek (převážně o smrti, elfích bojovnicích či upírech). Otevřela jsem dvanáctou a v prvním odstavci se dočetla: "Proč? pomyslil si. Proč jsou lidé tak špatní, že spolu nevydrží v míru? Proč musí být všude takový chlad? Vždyť ocel muže nezahřeje za to žena a rodina ano." To už nemůže být náhoda, tohle mi musel Harv namíchat schválně. Přece tam nemůžou být samé takové shity. :-)
  • Nata: Hurá, našla som dej! Bol na strane 8!
  • Eri: Příjdu si jak hrozný sadista, spustila jsem ten tvůj program a hodnotím:)
  • Eri: Tak už je to tady. Dneska v noci se mi zdálo, že se vdávám a při tom jsem pořád řešila Vidoucí a četla nějaké papíry.
  • Tilio: Harve, ten clanek "Chceme sex" ti neodpustim!!! Nevim, jestli je to jenom u me, ale loni to byly jenom sracky. Letos jsou to sracky s naivnima a mistama i dost perverznima sexualnima predstavama o tom, jak nekdo nekoho vosahava nebo s nim dokonce soulozi primo uprostred povidky! A takovejch povidek mam ted vetsi pulku! Je jasny, kdo za to muze! Co jsem komu udelala?! Proc ja?! Ted zrovna jsem precetla jeden kousek, kde jednorozec vrazi svuj roh nejaky holce mezi nohy, no ja jsem z toho v soku!!
  • Tilio: Existence Vidoucich me drazdi. Asi je to zavislost.
  • Ithil: hele neboj tuhle povidku asi nepochopi nikdo. podle me je to zakerny utok na porotce. polovina jich spacha sebevrazdu rovnou a druha polovina zacne mlatit hlavou do nejblizsi vhodne plochy a nikdy uz nebude jako pred tim. tato povidka je vlastne myslena jako zbran hromadneho niceni
  • Flad: Dost dobre nechapu, jak muzes pozadovat, aby porotci ve svem soukromem foru mluvili vzdy uzasne a originalne. Osobne si myslim, ze by mel Honzik ty nazory sem davat trochu s rozmyslem, ale zase hele, kdyz prijdu unavenej po deseti hodinach ze skoly, tak nemam naladu ostatnim porotcum psat neco jako: Tahle povidka, brachu, nuti mne kleceti v prachu a hlavou o zem biti jak se to jen muze diti?!? Nybrz jim napisu neco jako: Mano, to zas byl humus tohle. Jeden suka vovce, druhej elfky, v kazdy druhy povidce je vlkous, ale vsichni se chovaj jak debilove, hlavne ze smecka, ze jo a Smrt, ta taky, nuda nuda, jenom tamta jedna, ta stala mozna za to, jak tam byl ten citovej vejlev, prej nezabijej myho ubohyho manzela, je to chudacek blbecek a von jakozeho teda necha a manzel mezitim s brokovnici ze jo a z typka zbyl jenom mastnej flek hahaha, tak ja zase zejtra napisu.
  • Flad: Nejvic mam fantasy a horroru, z mne neznamych duvodu je letos vetsina povidek o vlkodlacich nebo o tom, jak nekdo potkal zivou Smrt. K temto povidkam je pak vetsinou prilozena 1 (slovy jedna) milostna scena dle vyberu autora.
  • Flad:Kdo napsal ten clanek, ze chceme vic sexu by mel za trest precist vsechny povidky, kde se objevil... Alespon mame jistotu, ze to nekdo cte, ty clanky...
  • Harv: Někdo ty články asi čte, ale to neznamená, že je čte pozorně.
  • Ellie: No kdyby někdo četl "ty články", ale on si pravděpodobně někdo přečet jenom to, co mělo v názvu klíčové slovo sex!
  • Mám za sebou první sexuální (milostnou bych to ani nenazvala) scénu z povídky. Bylo to nechutné.
  • (o rozmanitosti slovní zásoby v hodnocení) Asi zkusím Tezaurus a najdu si ke sračce nějaké homonymum.
  • A: A dneska v noci - nedělám si legraci!- se mi zdálo, že jsem měla schopnosti jedné postavy z povídky, kterou jsem včera četla.
    B: To kdyby se mi stalo, tak to není příjemný sen. Hrdinka ze včerejší povídky měla jen schopnost být neuvěřitelně tupá.
    C: Prosimtě mně se zdál erotický sen, v němž vystupoval Havran.
    D: A byl to vůbec erotický sen??? Nebyl to spíš horor? :o)
    C: Ale jdi ty, Havran je sexy ;)) Je přece takový štíhlý, avšak mrštný, bla bla bla, znáš to.
    B: Porad se nemuzu smirit s myslenkou, ze v divcich erotickych snech vystupuje take neco jineho, nez ja.
  • Povidky, co jsem cetla letos, jsou zhusta hrozne zkazene. Mam prvni stranku, rikam dobry, autore neposer to a mas ano. Mam druhou stranku a uz to jde do kytek, mam treti stranku a pisu ne jak vysity. Mam ctvrtou stranku a musim preskakovat odstavce, abych se z toho nezblaznila. Mate ten stejny problem? Protoze mi pripada, ze letos je to teda veletrh marnosti. Vetsina povidek ma tak prosustrovany potencial, az se mi chce brecet.
  • Otevřel jsem povídky... Probírám se druhou. Mám podivný dojem, že jde o povídku pro zamilované švadlenky z první republiky.
  • KDO MI SAKRA VYŽRAL VŠECHNY ASPOŇ TROCHU ČITELNÉ POVÍDKY???
  • Mám zřejmě dvě povídky od stejného autora, který trpí neuvěřitelným slovním exhibicionismem. Sklo se zásadně nerozbije, ale "zazpívá svou píseň", lampy nezhasínají, ale "chystají se k dennímu spánku" a hrdina nikoho neodstřelí, ale "pošle mu olověný dárek". Zabíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííít. Vraždiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.
  • Já proti přirovnáním nic nemám, osvěžují text a jsou leckdy vtipná. Ale ne, když jsou čtyři na stránce a znějí, jako by vypadla ze střízlivého Phila Marlowa, kterého právě przní sněžná gorila.
  • Ježíšmarjá, proč ti autoři neumějí česky???
  • (O žánrech) On pokus o horor je taky de facto žánr. A vyskytuje se hojně.
  • Pro příští rok bych autorům zakázal halit cokoliv do mlžného oparu, jsem na to v poslední době nějak alergický.
  • Tak mám přečteny oba havrany a nevím co si o nich myslet. Má to být pokus o humor? Snaha zaujmout? Nebo proč to sakra vlastně posílají? Určitě ne proto, že by zkoušeli vyhrát.
  • Když jsem se z práce vracela,
    dva Havrany jsem přečetla,
    a teď se sama sebe ptám:
    Proč jen si tohle dělám?

    Ledva porotce stránku otočil
    Havran svůj slavný útok naznačil
    krhavým zrakem z textu hleděl:
    "Sám sis, porotče, odpověděl!"

    Za starým compem právě schoulený
    leží porotce čtením raněný
    a nikdo neví, že umírá
    jen jeho comp a jeho milá!

    Na jeho compu program neběhá
    a jeho milá svoji várku má... atd.
  • Hů hů, mám první ano, to bylo dobré, tohleto.
  • Původně jsem si řekl, že budu psát komentáře jako popisy milostných aktivit, ale asi si to rozmyslím. bojím se, že část autorů by 1) skrytou metaforu nepochopila 2) nedokázala metaforu správně interpretovat vlivem své nulové zkušenosti, kterou by potřebovala jako koza drbání.
  • Lidi, kdybych vás neznal, myslím si, že jste někdy pěkné kurvy:)(takhle to vím).
    Já ne, já jsem tolerantní mucinka.
  • Já když na palantíru viděla, že tentokrát nejsou žádné upířiny, tak jsem byla hrozně potěšená... hm, teprve teď mi dochází, že to, že to neobsahuje slovo upír, ještě neznamená, že to není upířina.
  • Povídky můžou být buď dobře napsaný nebo originální nebo ani jedno. V existenci díla, které obsahuje oboje, nejsem schopna věřit :) No jo, ale neumět dobře psát zrovna moc originální taky není.
  • Jinak už jsem narazila na první povídku o masturbaci, menstruaci a sexu. Je to takový ten typický blábol, co se dá stáhnout z erotických stránek, navíc strašně nechutně napsaný. Vždycky jsem měla dojem dojem, že tohle píšou nadržení zoufalci, kteří si ho při tom honí a ďábelsky se pochechtávají. Ale že se je někdo ochotný se pod to podepsat a poslat to do seriózní soutěže, to mi hlava nebere. No jak je vidět, stále se mám co učit. :-)
  • (k čemu je dobrá anonymita) Kam se hrabe hřbitov. Jestli je to od stejného autora, tak si ho najdu a přerazím ho, protože tohle už sakra přece nemá dělat!
  • A: Lidi, kdybych vás neznal, myslím si, že jste někdy pěkné kurvy:)

    (takhle to vím)..
    B: Já ne, já jsem tolerantní mucinka.
  • Já když na palantíru viděla, že tentokrát nejsou žádné upířiny, tak jsem byla hrozně potěšená... hm, teprve teď mi dochází, že to, že to neobsahuje slovo upír, ještě neznamená, že to není upířina.
  • A: Povídky můžou být buď dobře napsaný nebo originální nebo ani jedno. V existenci díla, které obsahuje oboje, nejsem schopna věřit :)
    B: No jo, ale neumět dobře psát zrovna moc originální taky není.
  • Jinak už jsem narazila na první povídku o masturbaci, menstruaci a sexu. Je to takový ten typický blábol, co se dá stáhnout z erotických stránek, navíc strašně nechutně napsaný. Vždycky jsem měla dojem dojem, že tohle píšou nadržení zoufalci, kteří si ho při tom honí a ďábelsky se pochechtávají. Ale že se je někdo ochotný se pod to podepsat a poslat to do seriózní soutěže, to mi hlava nebere. No jak je vidět, stále se mám co učit. :-)
  • (k čemu je dobrá anonymita) Kam se hrabe hřbitov. Jestli je to od stejného autora, tak si ho najdu a přerazím ho, protože tohle už sakra přece nemá dělat!
  • OMG OMG OMG, ten autor si ze mě dělá snad prdel!
  • Já jsem teď dočetla jednu, ze které se mi chtělo zvracet.
  • A: Přiznejte se, kdo jste k žánrům přidal "Porno"? ;)
    B: to autoři
    C: Sím to já, určitě je to přesnější než "fantasy" či co tam ta ptákovina měla přiděleno. :-)
  • A: Doteraz som Nevidoucího bojkotovala, pretože z danou inštitúciou bytostne nesúhlasím. Ale tento autor moje rozhodnutie podrobil tvrdej skúške a prehodnocujem svoje názory, že Nevidoucího neudelím z princípu. Načo sú vobec princípy?
    B: Ano, prodělala jsem podobný vývoj. Obecně s Nevidoucím nesouhlasím, ale některé povídky si prostě nic jiného nezaslouží.
  • No fujtajbl... a jaká jiná by hmota měla být, než "podivná", že, nechť si za to autor zalomí ruku do podivného úhlu!
  • HURÁ! Aspoň jedno neštěstí nechodí po Mivkách ale po jiných porotcích :)) (kiš kiš, kiš kiš)
  • Mam zatim dve ano, spoustu ne a dve nominace na vyhozeni autora z okna.
  • Taky myslim napsal do jednoho hodnoceni, ze je to sice slabota, ale autor by mel dal psat, protoze je to lepsi, nez kdyby se bavil prepadanim starenek v parku.
  • Bonzaj je třeba ohýbat, dokáď je mladej.
  • Jak se ten autor opovazuje napsat takovouhle sracku na deset stranek?!
  • (O slovnim hodnoceni.) Slova hovno a sracka vynecham, takze to necham prazdny.
  • A:Ve Vidoucím nesoutěží autoři, ale povídky. Věk, pohlaví autora a jakákoliv jiná dispozice či výhoda není omluvou pro cokoliv, co je v povídce napsáno. Nehledě na to, že věk u v 60 procentech autoři neuvedli. Jednou to autor poslal do soutěže, které je anonymní, které dává jeho práci do kontextu s ostatními povídkami v soutěži, aby se dozvěděl pravdu, tak ať autor regulérně soutěží i se svým "hendikepem".
    B: Pěkně jsi to shrnul - hodnotíme povídky a ne autory. Měli bychom si to dát jako nějaké motto.
    C: "hodnotíme povídky, ne autory. Autorky možná, pokud dodají ta správná fota a číslo na mobil"?;)
    B: A velikost prsou, co, ty chlípníku! ;)
    C: koho zajímají prsa? Já jsem dolňák:P
    D: TO se myslím skrývá ve slovech "... ta správná fota..." :o)
    E: Kdyz dodaji svoje nahe fotky, tak uz si to clovek pomeri, ze jo... Ja jsem pro. (teda, samozrejme, pokud i autori dodaji fotky svych vypracovanych tel pro divci cast poroty.)
    A: Tenhle krok by samozřejmě zvedl počet porotců do nehorázných výšin, ale asi by to už nebyla literární soutěž:)?
  • Otec se hrbí nad notebookem a drmolí: Co je to za píčovinu, zase!
    Dcera: Vypadá, jako by hodnotil Vidoucí.
  • Našla som poviedku, ktorá by sa mala volať Pre porotcov, S láskou (a diabolským úškrnom), Autor.
  • Jo, tenhle pocit mívám často, hlavně u fantasy. Musíme se dozvědět historii země za poslední tři století, pak něco o dětství hrdiny, včetně toho, jestli se šťoural v nose nebo ne a jaký to mělo vliv na rozvoj jeho osobnosti, a k tomu se musí přilepit záhadný artefakt, který hrdina získal kdysi za bouřlivé noci/záhadný muž, jehož hrdina potkal kdysi za ještě bouřlivější noci, ale o který(ého) ve výsledku vůbec nejde, pročež by se měl dle zdravé logiky vyškrtnout. Umění škrtu je vůbec něco, o čem se autoři doslechli nanejvýš v taverně na křižovatce od barda, jenž se v mládí účastnil Vidoucích a dodnes vypráví temné příběhy inspirované svým tehdy obdrženým hodnocením.
  • Poviedky sú ako jahody. V každej môže byť len predom dané konkrétne množstvo chuti (deja). A tak veľké jahody nemajú skoro žiadnu chuť, lebo je celá rozplynutá v objeme, ale lesné, drobné chutia intenzívne. A poviedky dtto. Čím dlhšia, tým viac o ničom.
  • A: Ty jo, vcera v noci jsem si precetla naprosto bezvadnou povidku. Magickej realismus, asi, ja se v tom prd vyznam, ale krasa, krasa! Kvuli takovym kouskum stoji za to zit;)
    B: A to jako ve Vidoucím?
    A: No prave ze jo! Cywe, to byla takova sila! Musela jsem to chvili rozdejchavat.
  • ...ale uz mam zbrojak, mam klid, konecne jsem zacala cist tak! A mam precteny 4 povidky a vomlaceny celo, jak jsem hlavou mlatila do zdi.
  • Vetsina autoru nema ani kapku soudnosti a clanek o tom, co je co za zanr vubec necetla. Takze porotci pak ke svemu uzasu zjistuji, ze ciste heroic fantasy ma byt hard scifi a naopak. Kdyz uz jsme u toho, vetsina autoru po sobe ty povidky vubec necetla (dost na tom, ze je napsali, ze?). Take si pletou literarni soutez se svym odpadkovym kosem, jinak si nelze vysvetlit to mnozstvi del bez zacatku, stredu nebo konce; dale mnozstvi pokusu, ktere jsou zoufale spatne napsane; taky povidek, kde hlavni hrdina bojuje s vlkodlaky, jde do jeskyni pro Mocny Amulet a vubec s nejak podobne originalnim dejem. Vetsina autoru je podle urovne pravopisu nekde kolem 7-10 let veku, podle urovne slohu taky tak nekde a z hlediska hlavni osy pribehu je hrave strci do kapsy Putt Putt Saves the Zoo. Pokud se autori snazi o kratkou vypointovanou povidku, tak jim vetsinou prebyva tak 5 stranek, u vsech ostatnich povidek prebyva cca 10 stranek az cela povidka.
    A co je nejhorsi, ze ti autori maji obcas velice dobrej napad, kterej si vzdycky zazdi svoji vlastni blbosti, a my pak trpime.
  • Ja sa musím zastať autorov Vidoucích. Pred pár dňami som čítala poviedku v zborníku, úplne regulérne publikovanú a podľa mňa aj honorovanú a mala v sebe presne tie neduhy, ktoré tu dookola vyčítame.
  • Můj bože, proč mají autoři sklony psát povídky, kde je hrdinka nejkrásnější, nejúspěšnější, všechny strčí do kapsy a navíc si ochočila smečku vlků a zásadně nebojuje ale "tančí"? A proč to má sakra takovej rozsah, toho by i na třech stránkách bylo moc. Já jsem tohle celkem zvyklá číst, ale tak nějak jsem původně myslela, že tohle se v soutěžích přeci jenom už nevyskytuje, že to je spíš obor začátečníků a fanfiction s Mary Sue (a teda samozřejmě Petry Neomillnerové, ale ta si to může dovolit).
    Omlouvám se za přerušení debaty, ale tenhle zoufalý výkřik musel ven, už čtu asi sedmou povídku v řadě, která je děsně dlouhá a děsně o ničem :)
  • klady povidky: autor by mohl nekdy casem umet pracovat s atmosferou, nevybral si tak dementni nazev, jak si autori obvykle vybiraji; zapory: je to po vsech strankach nedotazena sracka. :o)
  • Vždycky, když někdo mluví o kanonických postavách, představuju si Společenstvo prstenu, kterak hledí směrem k Mordoru a pěje "Červená se line záře".
  • Tak jsem si vytiskla par povidek vidoucich na papir, abych to konecne v klidu docetla na chalupe...polozim si je takhle na postel a najednou se ke mne pririti Bessinka (kocka) a zacne se po papirech valet. Z toho jsem usoudila, ze Vidouci (nebo alespon tyto 4 povidky) jsou pro kocku!
  • Co zatím říkáš úrovni soutěže?
    Tak - jsou tam povídky pěkné i pitomé, povídky profesionální úrovně i napsané dítky školou povinnými (aspoň doufám, jinak by si autoři zasloužili vykopnout až na Měsíc), i takové, které by byly dobré, kdyby byl autor dítko školou povinné, ale jisté znaky ukazují, že bohužel není. Povídky, které se mi líbily i ty, které mi stylově i tématicky nesedly, povídky o upírech a vlkodlacích, na které už mám alergii.
    Nejvíc mi vaděj povídky, jejichž autor neumí pořádně česky a ani není schopen to po sobě přečíst a zkontrolovat, jestli věta dává smysl.
    To je asi nejmarkantnější rozdíl oproti CKČ, zřejmě, když je člověk nucen to vytisknout na papír, tak si to asi po sobě i přečte, kdežto když pošle jen elektronickou podobu, připadá mi, že se leckdy na nějaké čtení a první korektury vybodne.
    Zatímco kandidáta jedničku mám, vyhraněného kandidáta na Nevidoucího ne. Ona každá ta povídka je blbá v něčem, ale žádná tak všestranně.
  • Dobře, že na chudinky porotce někdo myslí. Díky svému vylejvání si srdíček na Palantíru a workshopům se totiž porota Vidoucích stala něčím víc než jen smečkou anonymních hyen. A pokud si je někdo oblíbil, podobně jako třeba účastníky BigBrothera, proč jim neposlat něco pro radost :))) Porotci jsou natolik soudní, že to stejně neovlivní první pětku, tak proč se zlobit.
  • Přijde mi divné posílat příspěvek, o kterém vím, že nemá šanci vyhrát, protože prostě není ničím zajímavý, jen se u něj část poroty pousměje.
    Vidoucí - serious business!
  • Mě mnohem víc pobaví, když uprostřed mlácení hlavou do zdi a usínání nad dvacetistránkovým dračákem narazím na něco, u čeho se nahlas zasměju a zvedne mi to náladu.
  • Trocha násilí ještě nikdy nikomu neublížila:) (sám to vím nejlíp, občas bych zasloužil i víc než trochu).
    Násilí? Myslíš jako "hustodémon si odhrnul z čela své černé vlasy, křivě se usmál, pohodil MarySue na postel, strhal z ní šaty a pak do ní něžně vnikl"...?
  • No tak to si snad dělá kozy! Fanfikce nééééééé!!!
  • Aha, obhajoby... jak moc to musí být sofistikované? Já jestli mám u toho svého jednoho RA chtít ještě narychlo plodit něco smysluplného, protože jestli se tohle neobjeví ve druhém kole, budu se nadosmrti proklínat :)
  • Protestuji proti žánru, který se objevil v seznamu žánrů - "intelektuální blábol". Za prvé je to oxymóron, za druhé, když je něco kosmologie a podobná píčovina, tak to rozhodně není intelektuální, a za třetí odmítám, aby s námi intelektuály byly spojovány nějaké takové povídky! :)
  • Na palantire sa rozsirila infekcia, kde nejaky autor nabada (a bohuzial argumentuje dost trefne) k tomu, aby si autori po sebe necitali svoje diela, ze to je zbytocne a potlaca to umenie. POMOC! Oni s tym po troch strankach diskusii suhlasia! Sice so zdvihnutym obocim, ale skor obdivne nez zamietavo.
    Ludia moji, robme s tym nieco, lebo ak presvedcia co i len jedneho cloveka, na buduci rok bude trpitelskych poviedok zase viac.
  • Tak jsem (čistě ze studijních důvodů - pochopitelně) dočetla včera i čtvrtý díl Stmívání. Myslím, že by to letošní porotci měli mít jako povinnou literaturu, protože jak je vidět, velké množství našich autorů to četlo také a evidentně se jim to (narozdíl ode mne) líbilo.
    Alespoň by se pak nikdo nedivil, kde se vzalo tolik upírů a vlkodlaků v letošním ročníku. První díly jsou prokládané starými indiánskými legendami. A tolik nesmyslných odstavců popisujících, jak dva superhrdinové (upír a vlkodlak) zamilovaní do hlavní hrdinky (obyčejné, ve staré škole všemi přehlížené holce), vyznávají lásku a řeší svoje vzájemné city, to jsem fakt nenašla ani v žádné harlequince. Ale nechci to hanět, fakt doporučuji přečíst, dojde vám potom mnoho souvisloslostí. :-)
  • Já bych zakázala povídky, kde se vyskytují úvahy o smyslu života a zkaženosti společnosti, mám jich asi 75% své várky a všechny jsou strašné :)
  • Nema cenu se vysirat nad tim, ze autori neco neumi, nevi, nerozumi. Neumi, no. Napis jim to, sprdni je a nerozciluj se, je to nezdravy na srdce. :o)
  • ani nevíš, jakou jsem měl chuť u popisu některých erotických scén připsat do komentáře "autorka zašle obratem foto, v případě splnění vstupních požadavků chybějící vzdělání obratem doplním";)
  • Já jsem musela okomentovat "sametové polokoule ňader". Málem jsem z toho umřela, když jsem si to přečetla. Ještě kdyby takhle o prsou mluvil nějaký romanticky založený muž, tak neřeknu. Ale mluvila by takhle o svých ňadrech jejich majitelka? Ó, mé sametové polokoule, ó.
    Zůstaňme u látek. V případě popisu hmatových vjemů jsou lépe použitelné. V případě tvarových dispozic bychom mohli zůstat u geometrických těles. Např: "Vzala do ruky moje sametové koule a do pusy si strčila můj šifonový válec s kulovým vrchlíkem."
  • hele nedoporucime neco takoveho autorum?

  • Z posledních několika povídek mám pocit, že temní elfové jsou asi neobyčejně in.
  • Při obhajobách RA prosím nepoužívejte sousloví jako: Jestli tohle nevyhraje, pověším porotcovství na hřebík. Zvlášť když jsme v prvním kole a něco kolem 80 povídek jste ještě ani neviděli.
  • oooo, obe me RA byly schvaleny! Joooo, nejsem podezrely zivel! Joooo!!! Hu! Hu! Hu!
  • Povídka obsahuje prvky fantastiky, které však nepřesahují množství větší než malé.
  • Fajn, tak podle autorů se mohou hvozdy obtížit kanci jako stromy ovocem.

    *Právě dočetl prvoligovou slovní onanii*
    že já DEBIL něco říkal. Další povídka začíná pro změnu slovním průjmem. Neví někdo, jestli existuje mentální ekvivalent dvou litrů kysaného zelí zapitého horkým kakaem? Pokud ano, je mi jasné, co autoři těchto prací pojedli před psaním.
  • Nejhorší je, že občas autoři vydávají za prvky fantastiky upíry, trpaslíky a elfy:).
  • Já beru jako prvky fantastiky děj. To, že se ve městě s divným názvem v zemi s divným názvem v roce 3928 ráno dívka s divným jménem, rasou a povoláním probudí, veme svůj longbow +1 a jde do školy, není žádná fantastika.
  • Takze jsem nejen zly bastard, ale jeste subjektivni a ovlivnitelny zly bastard. (Mlask, mlask.)
  • Neurážím autora, urážím jeho výtvor:-)
  • no ja si prave napsala sarkasticke poznamky, ale ty ted nemuzu pouzit do slovniho hodnoceni... :,-(
  • Já si myslím, že to také není přesné. Někdo mohl šukat v minulosti (a nyní nešuká), někdo mohl své erotické scény založit na reálném základě, ale trochu vylepšit. Namakaný, eroticky výkonný barbar udrží křehkou elfku namáčklou na zeď bez podpory lehce i patnáct minut bez ohledu na to, že autor textu to sice u zdi zkoušel, ale partnerka seděla na koši na prádlo a on stejně nedal víc než dvě minuty. Pokud budeme vyžadovat reálný podklad, tak to zase nebude ke čtení.
    Něco jako: Král se otočil k zády spící královně, vyhrnul jí noční košili, zasunul, pětkrát provedl šup sem, šup tam, pak si blaženě povzdychl,otočil se na záda a v již dobré náladě přemítal o zítřejší nelítosné bitvě proti vojskám černokněžníka Hudrala. Prostě to chce trochu fantazie, ale zase nepřehánět. :-)
  • Pokud budete zlobit pošlu vám povídky se sexem.
  • Já měla samou masturbaci, chci soulož.
  • Nejde o reálný podklad, spíš o způsob užití. Ve většině povídek, které jsem hodnotil byl sex v podstatě nadbytečný, autor ho tam prdl jen proto, aby se zavděčil porotcům nebo aby dokázal, že se toho nebojí nebo já nevím proč.

Hodnocení

Následující graf popisuje orientační stav hodnocení. Jednotlivé položky se mohou volně přelévat až do konce vyřazovacího kola. Zhruba jednou týdně budeme statistiku updatovat. Jen upozorňuji, že v políčku rozhodně ano jsou nominace. Počet skutečných rozhodně ano bude velmi pravděpodobně nižší. Každá povídka už byla ohodnocena minimálně jedním porotcem.

Devět povídek bylo navrženo na vyřazení z důvodů nesplňujících propozicí v bodu: (ne)obsahuje prvky fantastiky.

Nevidoucí

Následujícími kritérii postupu projde max. 12 povidek (zatím to vypadá, že jich bude 8), které postoupí do samotného Nevidoucího.

  • 3 a více nominací - automatický postup do druhého kola (zatím jedina povídka)
  • 1-2 nominace - Vybraná skupinka zkušených porotců povídky do konce srpna přečte a rozhodne, které postoupí do druhého kola (tj. "dodá třetí nominaci"). Těch je vetšina, takže povídky v předchozí kategorii jsou silní favoriti.
  • 0 nominací - žadný postup. Autor ještě může zkusit vyhrát jakehosi Vidoucího..


Průměrné hodnocení: 0 :: Počet zobrazení: 3002231

Přidat komentář Přidat komentář:

Jméno:
*

E-mail:


Hodnocení:
Na obrázku je...
kontrolní obrázek

=*
Komentář:



* povinný údaj
 
DennisMoore - 2009-05-27 07:41:28

Jo, to už musím být já, zkrátka MUSÍÍÍM!!! :D

Cellindra - 2009-05-27 19:37:23

Ještě si musíte uvědomit (jen kdyby to náhodou někomu nedošlo), že to není 14 povídek, ale 14 nominací, což můžou být v extrémním případě klidně jenom dvě povídky. :)
Takže hlavu vzhůru!

DennisMoore - 2009-05-27 20:07:25

Jasně, však my víme, ale i tak - naděje na získání titulu Nevidoucího umírá poslední:)

Flad - 2009-05-27 23:53:33

Jenom varuju, ze:
1) Kazdy, kdo chtel cilene vyhrat Nevidouciho, nikdy neuspel a hluboce zklamal
2) Pokud by to nekdo udelal cilene, pravdepodobne by mu porotci radi prinesli kvetinu na pohreb, aby ukazali, jak si jeho snahy vazi (samzrejme az na vylosovaneho vyherce z rad porotcu, ten v tu dobu bude ve vazbe).

DennisMoore - 2009-05-28 06:00:30

Tak já to píšu kvůli vašim ohlasům z první linie, protože mi připadá, že se Nevidoucího letos snaží pár lidí opravdu dostat... jinak nechápu, proč by vám přišlo všechno to, o čem píšete, že vám přišlo. Mj. nezavedete do příštího ročníku třeba nějakou novou podmínku, například soudnost autora ?:)

Harv - 2009-05-28 07:16:58

To by mě zajímalo, jak bys to chtěl udělat.

DennisMoore - 2009-05-28 13:39:47

No spolu s povídkami bychom mohli posílat třeba potvrzení o vyšetření psychiatrem... Jenže pro velkou část soutěžících včetně mě by to znamenalo vyřazení z Vidoucího po zbytek života...

Daletth - 2009-05-28 17:09:50

Já chtěla letos záměrně poslat nějakýho Havrana :-D Tak píšu a píšu..., ale nakonec jsem se rozhodla nebohé porotce *ušetřit* a poslala jsem jim sem něco jiného. Ovšem nezaručuju, že jim z toho nevznikne nějaká psychická újma :-D

Mortles - 2009-05-27 21:49:11

Jej, v žánru jsem jenom \"Fantasy\" měl kvůli špatné určtelnosti podžánru já... To se bojím, že jsem to já, kdo byl haněn porotci jako ptákovina...

Ach jo...

brb - 2009-05-28 09:42:01

u mne ohlasy porotcu vzbudily vylozene zvedavost. pokud se v povidkach skutecne vyskytuje tolik dusne eroticke atmosfery, tak to bude letos mimoradne pocteni
:)

bluebluesky - 2009-05-28 10:57:28

Já se obávám, že kdyby to bylo mimořádné počtení, tak se tak porotci nerozčilují. :-)

nata - 2009-05-28 10:33:56

Mňa by zaujímalo, prečo si autori myslia, že existenciálny problém a psychedelické výplody sú zaujímavé, ale príbeh a postavy nie sú podstatné.

brb - 2009-05-28 10:36:21

protoze to od dob hamleta nekdy bezvadne funguje? :)

bluebluesky - 2009-05-28 11:06:13

Proč si myslíš, že Hamlet nemá děj?
Wikipedie:
Strýc Claudius zabil spícího Hamletova otce (dánského krále) tím, že mu nalil jed do ucha. Po králově smrti si Claudius vzal Hamletovu matku a stal se králem. Po nějaké době se Hamletovi zjevil duch mrtvého otce a vypráví mu, že byl zavražděn právě Claudiem. Hamletovi ale nikdo nevěří. Proto předstírá, že je šílený a že má vidiny (rekonstruuje vraždu - tvoří divadelní hru, která se podobá skutečným událostem). Claudius je neklidný.
Hamlet se zamiloval do Ofelie. Hamlet chtěl matce povědět, že se mu zjevuje otcův duch a že ví, co udělal Claudius otci. Matka s Hamletem slyší, že někdo poslouchá za závěsem a Hamlet (v domnění, že tam stojí Claudius) do závěsu bodne a dotyčného zabije. Vzápětí zjistí, že to byl Polonius, otec jeho milované Ofelie.
Claudius zjišťuje, že je pro něj Hamlet nebezpečný, a posílá ho do Anglie s tajným příkazem (o kterém však Hamlet nemá ani ponětí), aby zde byl popraven. Hamlet jeho úklady včas odhalí. Vrací se tedy do Dánska, kde nachází mrtvou Ofelii. Utopila se, protože nemohla přenést přes srdce otcovu smrt, kterou však chce pomstít jeho syn Leartes. Claudius se spolčí s Leartem a poradí mu, aby Hamleta vyzval na souboj. Pro jistotu dá Leartovi ostrý meč, předem namočený do jedu, zatímco Hamlet záměrně dostává meč tupý.
Leartes se setkává s Hamletem už na pohřbu Ofelie. Dojde k souboji, ve kterém Hamlet zabije Learta, ale sám je zraněn. Umírá na otravu jedem, stihne však ještě zabít podlého Claudia. Hamletova matka, jako svědkyně, vypije číši jedu, kterou tam před soubojem nastražil Claudius. Jediný živý zůstal Horacio, jenž o všem vyložil pravdivý příběh. Toto je pro Shakespearovy tragédie typické zakončení - během děje postupně umírají všechny postavy včetně hlavní, která ale zemře až nakonec.

brb - 2009-05-28 11:17:20

ja si to nemyslim, jen tvrdim, ze existencialni a psychedelicke prvky tu funguji.
bohuzel nekteri autori si mysli (to neplati jen o vidoucich), ze jsou samonosne. ale ony nejsou. stejne tak neni samonosny zanr apod.

Alyssa - 2009-05-28 21:55:09

Prosím vás, co je to existenciální a psychedelický prvek? Můžete mi uvést nějaký konkrétní příklad?

nata - 2009-05-30 22:42:17

Definície podľa mňa: Existenciálna poviedka sa zamýšľa nad zmyslom bytia a tlačí čiteteľovi do hlavy názory - kvázi pouličná filozofia. Psychedelická poviedka robí to isté, ale ešte sa vyžíva v \"iných stavoch mysle\", ako napríklad vnímanie pod vplyvom drôg alebo rôzne halucinácie, či sny. Obidve bývajú nudné, bez deja a nekvalitne napísané. Tohto roku som ale čítala aj jednu, ktorú som bodovala vcelku vysoko (ale v inej súťaži). Tá mala dej, nadsázku a nebrala svoje halucinácie tak smrteľne vážne. Vo Vidoucích to bola doteraz samá katastrofa.

nata - 2009-05-28 21:27:59

Nefunguje, brbe, garantujem ti, že nefunguje. Existenciálne a psychedelické prvky považujem za otravnú samoľúbosť a trápny pokus o umenie, ktorý zásadne nevychádza.

brb - 2009-05-29 08:36:43

funguje to jen jako ozdoba nebo urcity drobny prvek. snazim se napsat, ze to misto ma, ale nikoliv od zacatku do konce a samoucelne
Alyssa - existencialni prvek - monolog \"byt ci nebyt\"
psychedelicky prvek - napr hamletovo rozpraveni s jiz mrtvym otcem

bluebluesky - 2009-05-29 09:57:27

Ono taky záleží, co se pokoušíš psát. Pokud píšeš poezii, tak je to asi v pořádku. Pokud chceš vyhrát Huga (a nebo třeba Vidoucího), tak to bez děje a propracovaných postav nepůjde.



oddělovač
Stránky běží na redakčním systému Rivendell v2.0 -- Jarník, 2006
Tyto stránky jsou uvedeny bez jakýchkoliv záruk, co se spolehlivosti, přesnosti, trvanlivosti a dalších biomagických funkcí týče, a rádi bychom vás upozornili, že SFK Palantír zvláště neodpovídá, nezaručuje, ani nedoporučuje nějaké, respektive jakékoliv, shlížení těchto stránek a odmítá nést zodpovědnost za jejich použití jak návštěvníkem, tak jakoukoliv jinou osobou, entitou či božstvem.